Berriak
Eusko Jaurlaritzaren Burdinbidearen Euskal Museoak, Eusko Jaurlaritzaren Sozietate Publikoak, larunbat honetan, urriak 5, bere 30. urteurrena ospatuko du egun berezi batekin. Jardunaldi horretan, instalazioetan gordetzen duen ondarea ezagutarazteko hainbat jarduera aurreikusten dira.
Horrela, egun osoan zehar, Museoa eta Lasaoko geltokia banatzen dituen trenbidearen 4,5 kilometroak egiten dituen trenaren irteera bereziak egongo dira. Horretarako prest jarri diren ‘Zugastieta’, ‘…
Eusko Jaurlaritzaren sozietate publiko Euskotrenen Burdinbidearen Euskal Museoak 49 tren historiko jarriko ditu abian abuztuan: 34 diesel eta 15 lurrin-tren. Tren horiek Azpeitiko Museoaren eta Lasaoren artean ibiliko dira.
Diesel-trakzioko trenen zerbitzua asteartetik ostiralera (lanegunak) eskainiko da, eta museotik irtengo dira 12:00etan eta 17:30ean. Bestalde, lurrin-trenak larunbatetan, igandeetan eta jaiegunetan ibiliko dira. Larunbatetan, 12:00etan eta 17:30ean aterako dira.…
Aste Santutik azaroaren 3ra arte lurrun-trena martxan jarriko da astebururo. Larunbatetan irteerak burutuko dira 12:00etan eta 17:30ean eta igande eta jaiegun guztietan 12:00etan.
Museoaren ordutegia honako hau da:
Asteartetik ostiralera (lanegunetan):
Goizez: 10:00etatik 13:30era
Arratsaldez: 15:00etatik 18:30era
Larunbatetan:
Goizez: 10:30etik 14:00etara
Arratsaldez: 16:00etatik 19:30era
…
Burdinbidearen Euskal Museoak erakusketa bat antolatu du gerra zibilean eta frankismoan zehar eskulana egiteko esklabu gisa erabili ziren bortxazko lanen biktimen omenez. Erakusketa iraunkorra izango da, eta agerian uzten du nola 1937an hasita, eta diktaduraren tarte luze batean, milaka gerrako preso erabili ziren, eta ondoren preso arruntak, herriak eta azpiegiturak berreraikitzeko edo errepide, urtegi edo burdinbideak eraikitzeko. Horien artean zigor-destakamentuak ditugu, lehengoa…
Euskotrenen Burdinbidearen Euskal Museoak Seat 600E bat gehitu du Azpeitiko (Gipuzkoa) instalazioetan daukan ibilgailuen bilduman. Ibilgailua Itxaso Corralesek eman du dohaintzan. Espainiako 60ko hamarkadako gizartearen motorizazioaren ikono nagusietako bat da ibilgailu hori; izan ere, horren ondorioz burdinbide asko itxi ziren, azken kontzesionario pribatu askok porrot egin (hala nola Ferrocarriles Vascongados edo Ferrocarriles y Transportes Suburbanos de Bilbao) eta sektore publikora igaro…