Euskotreneko Burdinbidearen Euskal Museoak, Eusko Jaurlaritzaren Sozietate Publikoak, tren historikoen abuztuko denboraldiari amaiera eman dio bidaiarien marka berri batekin. Abuztuan zehar 66 zirkulazio egin dira eta 3.086 pertsona ibili dira. Jasotako asistentziak aurreikuspenak gainditu ditu, 2019an baino %4,8 gehiago izan baita, urte horretan museoaren historiako zifrarik handiena izan baitzen. 


Zerbitzua erabili duten pertsona guztietatik, 2.140 lurrunezko trenek atoian…

Euskotrenek Urcola Tailerrak bagoi-fabrikatzailearen katalogo oso interesgarri bat gorde du Burdinbidearen Euskal Museoaren dokumentu-artxiborako. Gure herrialdeko bagoi-industriarik ezezagunenetako bat da, baina joan den mendeko hogeiko hamarkadan Donostiako Gros auzoko instalazioetan mila bagoi egin zituen, bai garaiko tren-konpainia handientzat, bai partikularrentzat.

Orain arte, enpresa hori euskal trenbide-industriaren historiako misterio handienetako bat da; zeren, goiz…

Aste Santutik azarora (Domu Santu egunera arte) Burdinbidearen Euskal Museoak lurrun-trenaren irteerak burutzen ditu astebururo.

Lurrun-trenek ordutegi hau izango dute Museotik (Azpeitia) Lasaora irteteko:

•    Larunbatak: 12:00etan eta 17:30ean.
•    Igandeak: 12:00etan.

Horrela, Burdinbidearen Euskal Museoak (Azpeitia) ohiko zirkulazioak berreskuratu ditu, indarrean dauden osasun-protokolo guztiak betez, Covid-19aren transmisioa saihesteko. 

Museoen Nazioarteko Eguna dela eta, Euskotrenen Burdinbidearen Euskal Museoaren webgunea bere artxiboko dokumentu digitalizaturekin aberasten da. Dokumentu horiek ikertzaileen, ikasleen eta, azken batean, Euskadiko trenbideen historian interesa duten pertsona guztien eskura geratzen dira.
https://museoa.euskotren.eus/eu/archivo

Museoaren webgunera igotako dokumentuen artean, zalantzarik gabe aipagarrienetako bat Burdin Bideen…

Euskotrenek, Bilboko Udaleko Mugikortasun eta Jasangarritasun Arloarekin lankidetzan, Burdinbidearen Euskal Museoan Bilbobuseko hiri-autobusen zerbitzuaren ezaugarri diren markesinetako bat gordeko du. Markesina horiek 1988an diseinatu ziren, eta, gaur egun, beste modelo berri bateagatik ordezkatzen ari dira.

Bilbobuseko geralekuak Bilboko herritarren irudi eta bizitzaren zati izan dira, baina, batez ere, Euskadiko garraio publikoaren historian funtsezko aldia izan dira; izan ere,…