Euskotrenen Burdinbidearen Euskal Museoaren webgunea bere artxiboko dokumentu digitalizaturekin aberastu da. Dokumentu horiek ikertzaileen, ikasleen eta, azken batean, Euskadiko trenbideen historian interesa duten pertsona guztien eskura geratzen dira.
https://museoa.euskotren.eus/eu/archivo

Museoaren webgunera igotako dokumentuen artean, zalantzarik gabe aipagarrienetako bat Burdin Bideen Gazetak argitaratutako informazio…

Euskotrenek Urcola Tailerrak bagoi-fabrikatzailearen katalogo oso interesgarri bat gorde du Burdinbidearen Euskal Museoaren dokumentu-artxiborako. Gure herrialdeko bagoi-industriarik ezezagunenetako bat da, baina joan den mendeko hogeiko hamarkadan Donostiako Gros auzoko instalazioetan mila bagoi egin zituen, bai garaiko tren-konpainia handientzat, bai partikularrentzat.

Orain arte, enpresa hori euskal trenbide-industriaren historiako misterio handienetako bat da; zeren, goiz…


Uztailaren 23an aurkeztu zuten Mariano Rodríguez Gonzalvok eta Marco A. Campos Gutiérrezek “El tren del vino” liburua, Euskotrenen Burdinbidearen Euskal Museoan. Bi autoreek museora egindako bisita baliatu zuten liburuarekin eta "Zugastieta" lurrun tren-makinarekin, Aragoiko trenbidearen bikiarekin, posatzeko.

Abuztua heldu da eta Euskotrenen Burdinbidearen Euskal Museoak diesel trakziozko tren historikoen ohiko ibilbideak berreskuratuko ditu. Abuztuaren 2tik aurrera, asteartetik ostiralera (lanegunak) egunean irteera bi eskainiko dira —12:00etan eta 17:30ean—, Azpeitiko Burdinbidearen Euskal Museotik Lasaoko geltokiraino. 

Lurrun-trenak egin ohi duen ibilbide berbera da, baina hori asteburuetan bakarrik egoten da martxan. Biharko eta iganderako ordutegia ondorengoa da: 

Euskotreneko Burdinbidearen Euskal Museoak, Eusko Jaurlaritzaren Sozietate Publikoak, tren historikoen abuztuko denboraldiari amaiera eman dio bidaiarien marka berri batekin. Abuztuan zehar 66 zirkulazio egin dira eta 3.086 pertsona ibili dira. Jasotako asistentziak aurreikuspenak gainditu ditu, 2019an baino %4,8 gehiago izan baita, urte horretan museoaren historiako zifrarik handiena izan baitzen. 


Zerbitzua erabili duten pertsona guztietatik, 2.140 lurrunezko trenek atoian…