Title
Bilbobuseko markesina Euskotrenek Burdinbidearen Euskal Museoan
Fecha

Euskotrenek, Bilboko Udaleko Mugikortasun eta Jasangarritasun Arloarekin lankidetzan, Burdinbidearen Euskal Museoan Bilbobuseko hiri-autobusen zerbitzuaren ezaugarri diren markesinetako bat gordeko du. Markesina horiek 1988an diseinatu ziren, eta, gaur egun, beste modelo berri bateagatik ordezkatzen ari dira.

Bilbobuseko geralekuak Bilboko herritarren irudi eta bizitzaren zati izan dira, baina, batez ere, Euskadiko garraio publikoaren historian funtsezko aldia izan dira; izan ere, laurogeiko hamarkadaren amaieran, garraio publiko kolektiboak garapen iraunkorrerako eta ingurumena errespetatzeko duen garrantziaz benetan jabetzen den garaiarekin bat egiten du. Balio horiek direla eta, Euskotrenek Euskadiko garraio publikoaren elementu bereizgarri horietako bat gordetzea erabaki du bere Burdinbidearen Euskal Museorako. Hemendik aurrera, markesina Azpeitian (Gipuzkoa) duen egoitzan dago ikusgai. Bertan ere, 1988an Bilbobus zerbitzua hasi zen Mercedes modelo bereko autobus bat dago.

Zehazki, Bilboko Udalak Euskotreneko Burdinbidearen Euskal Museoari dohaintzan emandako geralekuak Bilboko Txurdinaga auzoan eman zuen zerbitzua, Txomin Garat kalean, hain zuzen ere. Bertatik, 13., 34. eta 43. lineetako zerbitzuak eta gaueko "GAUTXORI" G2 linea hartzen ziren.

Bilbobus ezartzearen ondorioz, erabat berritu zen Bilboko errepideko garraioa. Sarearen arrazionalizazioa ekarri zuen, autobus zaharren pixkanakako ordezkapena -batzuk hogeita hamar urte inguruko bizitzarekin- alemaniar enpresaren auto berriengatik eta baita Vector enpresak diseinatutako irudi korporatibo berri baten sarrerarekin. Irudi berri horrek markesinei ere eragin zien. Orain arte ale gutxi batzuk baino ez zeuden, eta horrek nahiko desatsegina egiten zuen eguraldi txarraren mende garraio publikoan bidaiatzeko esperientzia. 

Markesina berriei esker, autobusaren zain egotearen esperientzia nabarmen hobetu zen. Euritik eta haizetik babesteko egiturarekin batera, atseden hartzeko eserleku jarraitu bat zuten, baita zerbitzuari buruzko informazio zabala zuten panelak ere, ordutegiak eta Bilbobuseko hiri-garraioko sarearen plano bat barne. San Fernando de Henareseko (Madril) Proten enpresak fabrikatutako egitura hauek Cemusa enpresak instalatu eta mantentzen zituen. Gainera, diseinua Bilboko hiri-altzarien beste elementu batzuetara zabaldu zen, prentsa-kioskoak kasu, eta hiriari marka berritzailearen irudia eman zion, erraz ezagutzeko modukoa.


30 urtez, 243 markesina instalatu dira Bilbobuseko geralekuetan, eta, beraz, Bizkaiko hiriburuko paisaiaren beste zati bat bihurtu dira. Hala ere, 2018ko martxoan, Udalak bere estetika berritzea erabaki zuen, instalazio berrien hornidura JC Decaux enpresa kontratatuz, antzinako Cemusaren oinordekoa, Norman Fosterrek diseinatua. Gaur egun, Bilbobusen jatorrizko berrogeita hamar geraleku baino ez daude oraindik zerbitzuan, eta aurten behin betiko ordezkatzea aurreikusten da. 
 

Imagen de fila
Marquesina Bilbobus